Markos Racing Team

Još davne 2001. godine, kada je srpski moto sport bio ne u baš sjajnoj situaciji, osnovan je Markos Racing Team. Uz punu podršku Markos Moto Shopa počelo je putovanje koje će se na kraju završiti na Svetskoj moto sceni.

 

Pred sam početak takmičarske sezone 2001. godine, osnovan je A.M.K. Markos Racing, sa ciljem da afirmiše mlade vozače i promoviše sportski duh. Već od samog početka, svi članovi pokazali su veliko zalaganje i želju za pobedom, što je rezultiralo osvajanjem prve šampionske titule u klasi 125SP na motociklu Aprilia RS125. Naredne sezone, tim ulazi u takmičenje sa većim ambicijama, pojačan trojicom vozača, na čelu sa Nenadom Petrovićem Šonetom koji klubu donosi šampionsku titulu u klasi Super Stock na Suzukiju GSX-R1000.

 

Narednih godina uspesi u domaćem šampionatu nisu izostajali. Mnoštvo titula i priznanja klubu su prijali ali jedna stvar je izostala, međunarodni uspesi.

Sedam godina nakon osnivanja kluba i prikupljanja iskustva, odlučili smo se da je vreme da se oprobamo na nečem većem i ozbiljijem, Svetskom Endurance šampionatu.

 

Kako bi shvatili koliko je visok nivo na svetskom šampionatu, odlučeno je da prve sezone učestvujemo na samo dve trke, u Nemačkoj na stazi Oschersleben i Španiji na stazi Albacete. Tada se rodio Markos Suzuki Serbian Team.

 

Prvi Istočno-evropski tim na Svetskom šampionatu

 

Koliko je bilo bitno skupiti iskustvo na našim prvim trkama na svetskoj sceni, toliko je bilo bitno i napraviti primetne rezultate kako bismo sledeće sezone, koju smo planirali da vozimo celu, imali pomoć domaćih sponzora.

Odlučeno je da će te godine na svetskoj sceni Srbiju predstavljati trojica afirmisanih domaćih vozača: Darko Todorov, Željko Staničić i Dragoslav Kule Perišić. Ozbiljan pristup i količina izdvojenog vremena na pripremu motora i vozača doneli su zadovoljavajuće rezultate. Osmo mesto u Nemačkoj i sedmo mesto u Španiji i gomila znanja bili su pravi oslonac za početak sezone 2009 u svetskom šampionatu izdržljivosti.

 

Vrtoglavi uspesi autsajdera

 

Kao i prethodne godine, Markos Moto Shop & Service obezbedio je Suzuki GSX-R 1000, samo ovog puta godinu dana mlađi. Uz puno zalaganje celog tima, motor je spremljen do zavidnog nivoa, a vozači utrenirani mnogim probnim vožnjama na velikim evropskim stazama.

 

Kako je prethone sezone cilj bio da se skupi neophodno iskustvo i znanje, ove 2009. cilj je da se sve započete trke završe, što nije ni malo lak zadatak. Dve legendarne trke u Francuskoj, 24h Le Mans i 24h Bol D' Or bile su definitivno najveći izazovi pored Nemačke 8h Oschersleben, Španije 8h Albacete i Katarske 8h Doha.

 

Kako je plan nalagao, sve trke su završene i Markos Suzuki Serbian Team sezonu završava na 9. mestu u ukupnom plasmanu. Neverovatan rezultat za najmanji tim u šampionatu i definitvno tim sa najmanjim sredstvima na raspolaganju. Mnogi veći i iskusniji timovi probali su da završe sve ove trke ali nije im pošlo od ruke. Ovaj rezultat naš je najveći do sada.

 

Posle dve uspešne sezone, plan je bio da se 2010. godine priključimo takmičenju sa šampionskim ambicijama. Dogovoreno je udruživanje našeg kluba i tima LTG 57 Zone Rouge iz Holandije, što je trebalo da stvori Markos Zone Rouge Team. Iznenadni udarac svetske ekonomske krize srušio je sve snove. Bez sponzora i dovoljno sredstava, jednio što je preostalo je da se oba tima povuku iz takmičenja do daljnjeg.

 

Naoružani, sada već trinaestogodišnjim iskustvom, nadamo se da nekim boljim vremenima kada ćemo možda imati priliku da svoje snove ispunimo i predstavimo Srbiju na svetskoj sceni u najboljem svetlu. Do tada nam ostaje da svoju strast pretvorimo u zalaganje da moto sport u Srbiji dobije viši status i zaživi u svom punom svetlu.

 

Slike Markos Racing